trešdiena, 2008. gada 29. oktobris

Windows Azure. Part 2. Service Bus

Jauka Windows Azure sastāvdaļa ir Service Bus (turpmāk - Servisu Autobuss). Tas nodrošina servisu "nogādāšanu" nepieciešamajā vietā. Pieņemsim, ka man ir serviss, kurš būtu publicējams ārpasaulei un jāpadara pieejams Mākonī. To varētu darīt divējādi: atvērt savu lokālo serveri visai pasaulei un cīnīties ar nepieciešamo drošību vai atrast pakalpojuma sniedzēju, kurš uztur Azure platformu ar Servisu Autobusu (šobrīd tāds ir tikai viens - Microsoft). Servisu autobusā es varu piereģistrēt savu servisu. Visiem klientiem, kuriem mans serviss būs nepieciešams, es iedošu tā adresi, ar norādi uz Servisu Autobusu. Tādejādi visi klientu pieprasījumi tiks maršrutizēti caur Servisu Autobusu uz manu serveri, un mans serviss būs jāpadara pieejams tikai un vienīgi manam Azure pakalpojuma sniedzējam.

Situācija patiesībā ir vēl labāka. Es varu pateikt, kuri ir autorizētie servisa lietotāji, un Servisu Autobuss, lietojot Live Identity, nodrošinās klientu autorizēšanu. Tādejādi: (1) deklaratīvi var atrisināt autorizēšanas jautājumus, (2) lietotāji var lietot savu visā webā lietoto identitāti.

2 komentāri:

  1. "bus" līdz šim pieņemts latviskot kā "kopne" un tur nav nekā intīma ;-)

    AtbildētDzēst
  2. Te, USA, visi ir ļoti piedienīgi un divdomības nelietos :P

    AtbildētDzēst